Reflectieformulier beeldend
onderwijs
opdrachtomschrijving: De bozbezbozzel
naam student: Jessica Roodbol
Reflecteer op zowel de product- als procescomponenten en geef ook
duidelijk de samenhang tussen product- en procescomponenten aan. Je mag jezelf voor
elke component een waardering geven (1 = lage waardering, 5 = hoge waardering),
maar dat hoeft niet.
component
|
beschrijving
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
betekenis
|
Geef
aan op welke manier je de inhoud van de opdracht hebt verwerkt? Vertel
daarbij ook welke associaties je hebt gehad bij het onderwerp.
ik
heb vanaf mijn jeugd al dat ik geïnteresseerd ben in fantasie. Wij moesten
als groepje van drie aan de slag gaan en hebben allerlei dieren besproken.
Uiteindelijk zijn wij tot de dieren gekomen, het lichaam van een schildpad en
het hoofd van een rendier. Ook mocht er geen gebruik worden gemaakt van lijm
of plakband dus moesten wij manieren bedenken hoe wij dit dier dan wel 3D
kregen.
|
|
|
|
x
|
|
vorm
|
Leg
aan de hand van je resultaat uit welke beeldaspecten je hebt toegepast. Waar
in het werk is dat goed te zien? (eventueel detailfoto’s toevoegen).
Ik
heb duidelijk gebruik gemaakt van een schildpad (de schild) en een rendier
(het gewei).
|
|
|
x
|
|
|
materie
|
Met
welk materiaal heb je gewerkt? Wat vond je van het gebruik van dat materiaal?
Had je een nog andere materialen of gereedschappen willen gebruiken en zo ja
waarom?
Ik
heb gewerkt met hard karton en een stanleymes. Ik vond dit genoeg om mee te werken, het
maakte de opdracht leuker en uitdagender doordat we gen plakspullen mochten
gebruiken.
|
|
|
x
|
|
|
beschouwing
|
Welke
beelden heb je gebruikt om je te laten inspireren over het onderwerp? Welke
beelden hebben je goede informatie gegeven over de beeldaspecten? Welke
voorbeelden hebben je op een spoor gezet voor het werken met het materiaal en
de techniek? Geef aan waar je dat in het werk duidelijk terugziet (eventueel
detailfoto’s toevoegen).
Wij
hadden in ons groepje zelf foto’s van dieren mee gebracht en zijn gaan
schetsen aan de hand van deze foto’s. ook heb ik veel gehad aan de power
point van de les, daar was heel duidelijk te zien wat de opdracht inhield.
|
|
|
x
|
|
|
werkwijze
|
Had
je al eens eerder met dit materiaal en deze techniek gewerkt? Wat heb je
daarover nieuw ontdekt? Wat vond je lastig?
Ja,
ik heb vorig jaar ook met dit materiaal gewerkt. Het karton is erg dik en dat
is ook nodig anders kan het dier niet blijven staan, maar dit maakt het wel
moeilijk om met een stanleymes in een keer door het karton te komen.
|
|
|
|
x
|
|
onderzoek
|
Beschrijf
en laat met beelden zien welke stappen je in het werkproces hebt gezet. Welke
keuzes heb je gemaakt en waarom? Hoe heb je de andere 5 componenten in dit
proces meegenomen?
Eerst
zijn we aan de slag gegaan om op papier te zetten wat voor dieren we wilde
gebruiken en daarna welk lichaamsdeel daarvan, dit hebben we uitgetekend. Daarna
zijn we begonnen met de rondjes van het lichaam, de nek en het hoofd van het
dier.
|
|
|
|
x
|
|
eindoordeel:
|
|
|||||
Wat vind
je geslaagd? Leg uit.
|
Ik
vind het dier geslaagd geworden en vond het leuk om in een drietal te werken.
Ook vind ik de opdracht op zich heel leuk! Ieder dier heeft zijn eigen
kenmerken en het was leuk om die proberen uit te werken.
|
|||||
Wat kon
beter? Waarom?
|
Wij
kwamen erg in tijd nood. Eigenlijk wilde we ons dier nog vleugels geven maar
daar was geen tijd meer voor.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten